dinsdag 18 oktober 2011

Tjibbe schrijft zijn laatste stukje over de reis

De reis

Ik vond de wereldreis maken wel een hele leuke ervaring. Om dan al de culturen van de wereld te zien. De aardige mensen in zuid- Amerika, de danspasjes in de grote zee, Tahiti, de Maori's in New Zeeland. Het heeft allemaal iets unieks.

En al die dieren in verschillende landen. Van kolibries tot de olifant. Ik heb het allemaal gezien. Dat vind ik wel gaaf. En hoe al die dieren zich kunnen aanpassen in hun eigen klimaat dat is ook wat moois.

Alle mensen op de campings in Australië en New Zeeland. Die zo openhartig waren en waar we lange gesprekken mee konden voeren. Dat is iets, waarvan we in Nederland kunnen leren.

Al die aardige mensen op de wereld. Die je allemaal met open armen ontvangen als je familie die je al jaren kent. Dat vond ik zo aardig. En dat heeft mij anders laten denken. Bijvoorbeeld Martha in Brazilië die je elke dag een knuffel gaf voordat we op stap gingen. Dat zijn allemaal voorbeelden van een goeie sfeer.

Ik had het naar mijn zin en ik zou het zo nog een keer willen doen.

Tjibbe

Geen opmerkingen: