maandag 22 augustus 2011

voor 9.000,- dollar ruilen?


Vrijdag middag zijn Cor en kornuiten weer gearriveerd na een paar weken met de Argosy caravan rondtrekken. Twee nachtjes samen in dit huis. Erg gezellig, weer even bijgepraat en ons verwonderd over het camping leven in Amerika. Dit is overigens niet te vergelijken met kamperen aan de West kust met een gehuurde camper. Je komt geen Europeaan tegen, het is hier niet druk en het is net alsof je soms in een film uit de jaren 60-70 terecht komt want veel is er niet veranderd in de dorpjes hier Up North.


Cor, Puck en ik zijn ook nog even bij 2 garage sales geweest in de straat. Er lag een enorm geweer te koop voor 300,- dollar. Ik vroeg meteen of je een licence nodig hebt om het geweer te kopen. De 'buurman' werd meteen een beetje giftig. Dit is nl zo fijn dat je hier gewoon een gun kunt kopen en wij Europeans begrijpen er helemaal niets van! I have the RIGHT to protect myself!! Ik ben er maar niet tegenin gegaan want wie weet wanneer hij zich bedreigd voelt. Hij heeft er waarschijnlijk nog een aantal liggen thuis. Daar ga ik maar geen kopje suiker halen in het donker... Gevoelig onderwerp hier in Amerika, blijkbaar.
Zondag morgen om 5.00 hebben Peter en Tjibbe ze afgezet op het vliegveld voor een paar dagen shoppen in Chicago. Wij genieten nog een paar dagen van de intense rust.....Ik heb wel zin om terug te komen maar Peter absoluut niet. Ik had al het idee om een projectje voor hem te bedenken en op dat moment krijg ik een mailtje binnen met wat opties. De Agosy staat nl op Craigslist ( dé marktplaats van Amerika) te koop. Van ene Renee Hupperdepup krijg ik de vraag of ik ook misschien zou willen ruilen? Huh?  Ik voel me net een kind met de nieuwste voetbal plaatjes waarvan ik de belangrijkste mis en een klein jongetje wil die met me ruilen. Wat maakt het uit en ik reageer met : misschien wel, waartegen...? Een caravan te koop voor ongeveer 9.000,- dollar wat wil je daar in godsnaam voor ruilen. Zal hij zijn vrouw aanbieden om een paar maanden voor ons te koken? Zijn diensten als klusjesman?  Drie maanden zonder materiaal kosten of twee maanden met kost en inwoning? Of een speedboot? Jetski? Daar zouden de jongens heel blij mee zijn...

Krijg net een mailtje van Renee. We kunnen zijn oranje Harley Davidson krijgen. Misschien is dat wat voor Peter om door Nederland te cruisen, met mij natuurlijk achterop.


...of een weekje in het huisje van de meneer in Jamaica. Ook een idee. Als beginpunt voor een nieuwe wereldreis als we over 6 maanden gaan evalueren in huize Steenstra...

Ik twijfel straks maar even met Peter bespreken.  

Geen opmerkingen: