zaterdag 2 oktober 2010

we gaan een weekendje op pad

naar Grand Rapids. De mannen zijn nu aan het voetballen en ik zit even relaxt te internetten. We gaan straks weg. Hoe lang moeten we rijden mam? vroeg Tjibbe vanmorgen.

Ik dacht hoe ga ik dit inpakken, 2,5 uur voor een art fair waarvan we niet weten hoe het zal zijn. Echt art ? of leuke knutsels die je hier normaal gesproken op plaatselijke art fairs ziet. Ik verbaas met er altijd weer over wat men hier allemaal maakt van steentjes, hout, metaalplaten en ceramiek. Enorm, van oude lepels en vorken worden kleding haakjes gemaakt, ja ook usb sticks houders, armbanden, servetringen etc. Alles met een zeer hoog gehalte gezellig- en huiselijkheid.

Het zal ongeveer ruim 2 uur zijn , Tjibbe. ( beetje voordelig ingepakt) Zo dat valt mee!! Dat is van Heiloo naar Maastricht, was zijn antwoord. De mannen beginnen al helemaal te wennen aan de afstanden hier in Amerika. 20 minuten in de auto per dag naar school. Retour restaurant 1 uur, als we geen scenic drive doen. 20 minuten naar de supermarkt, enkele reis. Dan valt 2,5 goed te doen!

De jongens zijn nu al aardig gewend. Siebe gaat nu veel beter omdat hij beter engels begint te lezen. Het lastige is alleen dat hij in school zelf zijn boeken uitkiest. Dat waren eerst Garfield stripboeken waar hij schaterlachend mee op de bank ligt en waarschijnlijk ook in de schoolbanken. Nu moet hij van juf andere boeken kiezen. Zijn keuze viel op een boek dat heet: kippenvel, wie is erg bang voor de grote slechte weerwolf. Hij ligt nu al 2 nachten met nachtmerries in bed en gaat niet zonder zaklamp slapen. We zijn weer als vanouds beddendans aan het doen en Pe gaat van bed naar bed.

Tjibbe's engels gaat zo goed dat hij mij in de maling gaat nemen met gezegdes. Mam, did you cut the cheese? Ik meteen een heel verhaal dat ik het laatste edammertje aangesneden heb vanmorgen etc. etc. Zegt hij dat hij wilde weten of ik een wind had gelaten? lekker is dat. Ik moet op mijn hoede zijn.

Ik ga me mobiliseren, tas pakken. ben benieuwd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gelukkig zegt ie nog Mam. Dat wordt straks Mom ;-)

Goede reis, geniet er van!