maandag 18 oktober 2010

zonnig weekendje achter de rug


lekker weekend achter de rug, Eerst voetballen met de jongens de Benzie Boys. Was leuk om te zien, beetje chaotisch. Tjibbe en Siebe zijn met nog een aantal jongens en meisjes in voetbal kleding maar er spelen ook kinderen in hun lange spijkerbroek. Wat ze hier ook hebben en handig is zijn sokken met ingebouwde scheenbeschermers, ziet er goed uit en erg praktisch! Verder appels geplukt in een boomgaard achter Marijke's huis. Het plukseizoen is voorbij, de mexicanen zijn weer naar het zuiden en alles wat er nog hangt en op de grond ligt, mag je pakken. Manden vol, meteen appelmoes etc gemaakt. Verder zondag een stuk gefietst door de bossen. Deze keer met de kinderen. Ik vergeet elke keer helmen op te zetten bij de kinderen. Het is nl behoorlijk steil en er zijn veel wortels van bomen over het pad. Als je in Nederland een stukje gaat fietsen is het absoluut niet gevaarlijk en reken je daar niet op maar hier lijken die trails op die in Schoorl, dat zit niet in mijn systeem. Peter ging met Tjibbe al een stukje vooruit want Siebe had niet echt zijn schakeldag (versnelling werkte volgens hem niet ). Opeens hoorde ik schoten. Deze maand is zoals eerder genoemd de jacht maand maar toch gek als je het heel dichtbij hoort. Eigenlijk is het ook het handigst om in fluor kleding of met een fluor mutsje te fietsen. Snel daarna hoorden we sirenes. Aangezien Pe en Tjibbe er niet waren maakte ik me zorgen.  Eenmaal in de buurt van de auto zagen we een auto, 10 meter van die van ons, totaal in vlammen op het parkeer terrein. De brandweer was hem aan het blussen. Die knallen waren de banden. De jongen die in de auto zat zag ineens vlammen bij zijn schoenen, is de auto uitgesprongen en heeft zijn geweren eruit gehaald. Als de munitie er nog in zou zitten weet ik niet hoe ons autootje eruit had gezien. Middenin het bos, hier maak je nog eens wat mee...ik denk dat Siebe na vuilnisman, piloot, nu heel graag brandweerman wil worden.

1 opmerking:

jay zei

zo in amerika maak je nog eens wat mee