donderdag 21 april 2011

naar de kappert

dat is toch wel heel lastig op vakantie. In Heiloo ga ik altijd naar de Aveda kapper en ben heel tevreden. Hoe leg je hier in Traverse City, US, uit dat je niet te tuttig haar wilt, beetje los, niet al te jong en weinig onderhoud. . Ik heb ooit eens een föhn moeten kopen omdat ik  mijn haar kort wilde in een vlaag van verstandsverbijstering na een bevalling. Schijnen vrouwen vaker te doen, ik dus ook. Alleen met veel gel en föhnen kreeg ik er een beetje volume in. Als ik geen tijd had of een muts droeg, lag mijn haar plat op mijn schedel. Hoe doet iedereen dat toch? Om nou te zeggen graag zoals Madonna of Gweneth Paltrow klinkt ook een beetje zielig als je de 40 gepasseerd bent. Of met een foto van een van de angels van Victoria Secret? Goed ik had er zin in, even mijzelf verwennen. Wimpers verven (ook weinig onderhoud, ik lijk wel lui) Een dame van 24, ik had haar 30 ingeschat, deed haar uiterste best.Snel een zwarte cape om en daar zit je dan met gewassen haren in de spiegel te kijken! Ze zouden iets aan die capes moeten doen.  Het begon goed alleen allemaal onzin verhalen en onzin vragen. Ik had heerlijk mijn Jo Nesbo boek van de Sneeuwman willen lezen maar ze vroeg mijn leeftijd. Foute boel! Mijn haar werd steeds korter en bijna op één lengte. Vervolgens vroeg ze of ik kinderen had. Nadat ze hoorde dat ik 2 kids van 11 en 9 heb,  ging ze helemaal los met het föhnen terwijl ik om een los kapsel had gevraagd. Ik ben in een relaxte bui op het moment dus dacht: laat maar gaan. Het resultaat is dat ik een kapsel heb zoals Martha Stewart. Ik wist niet dat ik dat kon met mijn haar! Ik kan zo met een avondjurk naar de trouwerij van Kate en William. De cape ging af en daar stond ik mijn spijkerbroek met gaten en laag kruis en mijn oversized t-shirt met fluor print en Martha Stewart kapsel! Wat was er fout gegaan. Waarschijnlijk kom ik over als een oudere dame, denkt Pe? Of kleed ik me te jong? Gelukkig sneeuwde het en heb ik buiten meteen mijn haar nat laten sneeuwen, speltje erin en elastiekje. Ik ga voorlopig niet meer naar de kapper en wacht wel tot in Nederland. En nee... ik heb geen foto.

Geen opmerkingen: