zondag 3 juli 2011

de spanning is te snijden...

het is bijna zover... In Nederland is Siebe op dit moment officieel jarig maar hier moet hij nog 2 uur wachten. Al weken heeft hij het erover, wat zeg ik, al maanden. Overal waar we komen weet hij een cadeautje. We hebben inmiddels een enorme lijst en sinds een paar dagen staat er ineens een vouwfiets? bovenaan het lijstje. Handig voor in de caravan. Eigenlijk is Siebe een week te vroeg geboren, gelukkig maar want anders was hij bijna altijd in de grote vakantie jarig geweest en dat betekent weinig mensen op zijn feestje en weinig cadeaux. We mogen hem er graag mee pesten zoals vandaag als we een kano huren. o ja Siebe dat is alvast voor je verjaardag... och wat zielig voor Siebe hoor ik jullie denken maar hij gooit zijn verjaardag met alles in de strijd.  Vandaag wilde ik liever niet dat hij met een wild vreemde familie naar het zwembad ging. Ja maar morgen ben ik jarig... Nee Siebe ik ken die moeder niet eens. Vervolgens komt er een gigantische truck langsrijden, helemaal vol met kinderen en de moeder kwam zich even voorstellen. Had Siebe even geregeld. Ok dan en hij klimt weer in die truck.

Gelukkig het is bijna morgen. We hebben geen slingers maar ik ga met toilet papier de caravan versieren. De taart staat al in de koelkast. Heel toevallig kwam er een dame langsrijden op de camping met de klep open van haar auto. De laadbak was helemaal gevuld met vers gebakken taarten en koekjes. De kaarsjes hebben we al wekenlang in huis dus het loopt gesmeerd. Volgens mij hoor ik Siebe praten in zijn dromen over zijn verjaardag. We gaan pannenkoeken eten en Siebe vroeg meteen of hij een vriendje mocht uitnodigen als hij die zou hebben. Prima hebben we gezegd maar het zijn nu al 3 vriendjes en hij heeft ook een vriendinnetje ontmoet... ben benieuwd hoeveel kinderen het er worden morgen.

Overmorgen is Amerika ook jarig. Het wordt een groot feest met veel parade's. Vaak is er 's avonds vuurwerk. Ben benieuwd, nu snel slingers ophangen.

Over 2 dagen dag vraagt Siebe zeker om een ijsje omdat hij de dag ervoor jarig was! Of misschien omdat hij over 364 (incl. 29 febr.) dagen weer jarig is. Tien jaar alweer!

Geen opmerkingen: