donderdag 7 juli 2011

Siebe is 10


Jongens het is voorbij, we hebben de verjaardag van Siebe gevierd en de cadeaux zijn uitgepakt! Een LEGO space schip van Starwars, een DS spelletje en een nieuw fiets zadel. De taart was heerlijk en 3 kinderen hebben pannenkoeken bij ons gegeten. s' Middags hebben we put-put gespeeld, midget golf. Midget golf is super populair in Amerika. Vrijwel elk dorp heeft minimaal 1 put-put baan maar de Pirate's Cove is het allerleukst.

Op de 4th july hebben we niet veel bijzonders gedaan hier in Acadia. Peter, Tjibbe en ik hebben  gefietst. Siebe is de hele dag bij een vriendje geweest en mocht als klap op de vuurpijl ook nog bij hem slapen ! Een leuk gezin uit Connecticut met een meeeegaaaaa caravan die je achter je truck aantrekt. Slaapplek genoeg, 2 stapelbedden, een slaap bank, een eettafel die naar beneden kan en waar 2 personen op kunnen slapen, en een volwaardig 2 persoonsbed! Twee flatscreen televisies en twee badkamers. Niet te geloven zo groot. Siebe heeft de tijd van zijn leven gehad, op de Wii gespeeld tot 24.00, 3 bakken popcorn naar binnen gewerkt etc. Helemaal afgedraaid kwam hij weer terug, gezellig. Ik begrijp nu wel waarom onze caravan zo cute is, hij is net zo groot als de keuken van die familie volgens Siebe. In Europa kun je zo'n caravan niet kwijt en ik betwijfel ook dat er europeese auto's zijn die hem kunnen trekken. Je bent hier trouwens ook allemaal aangesloten op het riool. Wij zijn samen met de tentbewoners de enigen die gebruik maken van de douches en toiletten.

Verder kan ik nog niet zo goed onder woorden brengen wat ik van Maine vind. Er zijn enorme tegenstellingen. Op sommige plekken langs de kust is het enorm rijk met prachtige houten huizen, wilde bloemen etc en op andere plekken enorm arm. Je ziet veel verlaten huizen, motels en winkels. Kilometers niets te bekennen en zeker geen lekkere koffie te krijgen. Groen, groen en bomen. Sommige stukken zien er uit alsof je in de hemel bent zoals je in films ziet met een wazig, mistig randje eromheen. Het verbaast me ook dat het hier zo groen is langs de oceaan. In Nederland, bijvoorbeeld in Egmond waar ik jerenlang gewoond heb, kunnen weinig planten groeien. Wat grijze distels, helm gras en rozenbottel struiken. Hier groeit van alles. Ik weet het nog even niet. Misschien moet je hier naartoe als je rust nodig hebt. Ik hou wel van een beetje leven na 50 kilometer ipv auto garages. Heel veel houtzagerijen, houtwerk artiesten shows (live sculpturen maken met kettingzagen) en bomen plantages heb je hier. Goed ik moet het even verwerken. Vandaag hebben we een mountainbike route gefietst en Siebe zag enorme eland sporen. Hier heb ik ze op de foto. Mijn teennagel zit er hier nog helemaal op maar een paar minuten later nog maar voor de helft, auw....Was een leuke tocht maar soms iets te heftig vond ikzelf op mijn teenslippers stijl naar beneden. Smalle paadjes met heel veel wortels van bomen. Eerlijk gezegd niet relaxt. Ik maak me dan altijd zorgen over de kinderen die eraf ketsen maar ik geloof dat zij zich meer zorgen om mij moeten maken.

Nu op naar de staat New York en Lake Champlain. Morgen gaan we waarschijnlijk de fabriek van Ben en Jerry's bezoeken. Ben benieuwd. Misschien mogen we alle smaken proeven... 

Geen opmerkingen: