woensdag 15 september 2010

het echte werk is begonnen

We zitten aardig in het ritme. Peter gaat met Tjibbe al vroeg uit bed en rijdt vervolgens om 7.15 naar Honor. Ik kan iets langer uitslapen en maak Siebe wakker. Hij hoeft er pas om 9.00 te zijn. Siebe heeft het op het moment best zwaar. Het praten in het engels gaat goed maar het lezen is erg moeilijk voor hem waardoor hij de vraagstelling in de klas niet begrijpt. Hij heeft ook elke dag huiswerk en ik heb ook moeite met de vragen. Het rekenwerk is volgens mij hier ook al een stapje verder dan in Nederland. Ze gebruiken ook andere tekens die wij meer op de middelbare school gebruiken. Kan geen kwaad
 allemaal maar in combinatie met de taal extra lastig.Tjibbe gaat heel goed en wordt enorm 
uitgedaagd, vooral ook met rekenen gaan ze hier 
heel ver. Doet me ook denken aan de middelbare
 school. Hij heeft ook elke dag huiswerk dus elke 
dag halen we hem op om 14.30 en gaan we 
meteen huiswerk doen. Met spelling gaat het hier in vergelijking met Nederland veel beter. Hij
vindt het makkelijker omdat er in het engels veel 
minder uitzonderingen zijn! 
Pe en ik vermaken ons ook goed. Elke ochtend als we wakker worden kijkt hij me hoopvol aan en vraagt : kanovaren?  mountainbiken? zal ik gaan hardlopen en ga je achter me aan op de mountainbike?  In de supermarkt hebben we discussies over bloemkool en sperciebonen, ja het is even wennen met elkaar. Je ziet hier ook van die mannen koffie clubjes. Ieder neemt dan z'n eigen beker mee en dan ga je gewoon met je pick-up truck ergens zitten of staan met elkaar. Ziet er wel heel gemoedelijk uit. Misschien wat voor Peter? 

Geen opmerkingen: