zondag 19 september 2010

een zonnig weekend

Zondag vandaag, rustig dagje en waarschijnlijk gaan we vanmiddag naar Marijke en familie. Het gaat inmiddels steeds beter op school en de jongens vinden het erg leuk. Siebe noemt de jongens nu bij naam ipv dude want nu weet hij het wel. Bij Tjibbe in de klas leren ze elke dag een nieuw woord in het nederlands zoals bloem, kaas en ook een keer 'naaien'. Hij wist even de nederlandse vertaling van unfiar niet. Zijn juf zei naaien tegen mij en ik dacht even dat ik het verkeerd hoorde. Heb maar niet verteld dat het wel heel erg 'slang' was. Verder is het enorm rustig hier. Geen speel afspraken met de kids want niemand doet dat hier. De ouders moeten dan met de kinderen rondrijden en weinig mensen doen dat. Ik heb het dan echt over een ritje naar Castricum of Alkmaar omdat daar dat een vriendje woont. Niet even meerijden op de fiets 5 minuten. Dus ze zijn overgeleverd aan elkaar. Eigenlijk gaat dat heel goed. We hebben bij de Goodwill, keer op keer, 2 pijl en bogen gekocht. Tjibbe heeft een bord gemaakt en een target erop geschilderd en dat werkt heel erg goed. Ze kunnen nu heel precies richten. Ik zie ze dat al in Heiloo doen, dan moet je wel een hele grote tuin hebben of heel goed uitkijken of er een fietser langskomt! Hier is zoveel ruimte. Pe en ik hebben een trail gefietst deze week. De vasa trail van 16 mile. Beetje verkeerd ingeschat in mijn korte spijkerboekje, zonder helm op mijn mountainbike zonder profiel. Fietstassen zouden niet misstaan. Een smal pad, 1-richting, en zigzaggend tussen kleine boompjes en gemene afgebroken boomstronkjes. Verder nog behangen zoals de foto hiernaast, kunnen we ook zonder ruzie. Erg leuk geworden al zeg ik het zelf. Het wordt wel wat kouder en de openhaard brandt elke avond. Hier drinken ze rond deze tijd van het jaar warme applecider. Even voor de wijnliefhebbers onder ons, er zit geen alcohol in. Erg lekker van die troebele eco appelsap gewoon opwarmen met zelfgebakken oatmeal raisin koekjes. Het recept daarvan staat hiernaast. Er zijn hier trouwens ook enorm veel paddenstoelen in alle vormen en maten. Heb zin om ze te plukken voor een soepje maar durf niet omdat ze giftig kunnen zijn.

2 opmerkingen:

Cor zei

ivm 'tijd over' waar is dat recept dan...

janneke zei

Weet je wel zeker dat die applecider zonder alcohol is?
In Bretagne kocht ik een fles en mij werd gevraagd: " met 3% alcohol of 5 %?" , die 3% is dan voor de kinderen....