zondag 12 september 2010

tjibbe: eerste dag naar school

Dinsdag ging ik voor het eerst naar school, ik vond het erg spannend het is eigenlijk een soort middelbare school. Het is heel anders vergeleken met Nederland. Ik heb een nieuw vak, science dat is proefjes doen met allemaal verschillende onderwerpen en je krijgt heel veel huiswerk. Je hebt hier heel weinig pauzes 2 keer 15 minuten. In Nederland krijg je ongeveer 1 uur en twintig minuten(met overblijf gerekend). Je hebt hier ook maar 1 keer per week gym van een half uur. Maar in de pauze hoef je niet te vechten om een voetbal veld. Je hebt hier wel een stuk of vier voetbal velden. Maar niemand speelt daar voetbal maar we spelen American football, het is een soort rugby. De eerste dag had ik meteen een touchdown (dat is als je bij de tegenstander in het vak de bal op de grond tikt, dat is 7 punten waard). Ik heb een hele leuke juf, haar naam is Miss Micinski. Als je je huiswerk hebt gemaakt krijg je een snoepje. Elke dag zegt ze een woord in het engels en dan moet ik het Nederlands vertalen. Ik heb een aardige jongen ontmoet genaamd Davy. Hij is heel goed in American football. Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen: