donderdag 30 september 2010

waarom staat gj daar met een hert??

Ik was even afgeleid door het ritje naar school en natuurlijk het huiswerk daarna. We hebben in een soort antique hal deze herten kop en konijnen bont muts gekocht. Ja ja, denken jullie natuurlijk. Geen vlees eten en wel een kadaver aan de muur en op je hoofd. Kan natuurlijk met een heel verhaal komen dat wij geen vlees eten omdat er zoveel voer geproduceerd moet worden voor die beesten etc. Doe ik niet. We vinden het gewoon leuk boven de open haard en de muts voor als het koud is gedurende de altijd zo extreme winters in Heiloo. Hier noemt men eigenlijk alles antiek soort dure keer-op-keer maar echt antiek vind je hier niet. Heb je waarschijnlijk ook niet hier. Ik ben ook nog nooit in een echt klassiek huis geweest. Hier is het meer landelijk, pottery and barn, gezellig en zo. Wat ook een bijzonder woord is is gourmet (spreek je uit als goermee). Samen met Jan heb ik het er wel eens over gehad wat dat nou zou betekenen. Gourmet diner, Gourmet salt, Gourmet fish. Gourmetten ? Volgens mij betekent het lekker?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zal Gourmet niet gewoon iets van culinair betekenen, of hebben ze daar dan weer een ander woord voor?

Kokkie zei

klopt, het betekent culinair....