donderdag 3 februari 2011

leschenault national park


We hebben vannacht in het Leschenault National Park geslapen, vlak bij Binningup. Ik zat aan het stuur en reed het park in over een zandweg. Iets te hard volgens de 3 mede passagiers. De lamp kwam van het plafond, de koelkast ging sloeg open en de lades vlogen eruit, verder niets, helemaal prima. Intermezzo van mij, peter, de mosterdpot in de koelkast is kapot gesprongen!!! Kortom drama !!! Het schijnt rustiger te kunnen maar ik dacht, hup hup, dan hebben we dat maar gehad. Ik was druk bezig met het inparkeren van de ‘truck’ toen Peter raar stond te zwaaien. Twee kangeroe’s stonden vlakbij de camper.  Ze keken naar ons, inspecteerden het even en bleven gewoon doorgrazen. Fantastisch zo’n kampeerplek. Wel veel muggen ‘s avonds en hele brutale vliegen. Ik was dat een beetje vergeten maar als er vliegen zijn, blijven ze op je gezicht zitten, in je mondhoek, oog etc. We hebben een vuurtje gemaakt en daar een vis op gebakken in folie. Volgens mij mochten er geen vuurtje gemaakt worden maar met 3 tegen 1 verlies je het en om nu weer terug te lopen naar de ingang om het na te lezen.... ’s Morgens zagen we een pamflet  ‘fire ban’, onder geen beding vuurtjes maken!  De jongens waren natuurlijk geheel verbaast en ik keek heel streng terug.  Anders zouden ze nog proberen me te overtuigen dat het bord net opgehangen was door de parkwacht.  Daarna nog een duik in de zee en op pad naar Busselton.

Het is nu donderdag avond. We staan weer op een camping om alles op te vullen, water etc. Het is muziekavond voor de ouderen. Siebe’s tekst : ‘ik vind het belangrijk dat oude mensen plezier hebben want dan kunnen ze hier nog leren dansen’. In de verte klinkt de vogeltjes dans en ‘we have got the whole world in our hands’ etc. Misschien ga ik zo nog even kijken met Pe. Even de voetjes van de vloer.

Geen opmerkingen: