maandag 6 juni 2011

charleston naar swansboro

Charleston is een hele leuke stad. Je hebt er heel veel leuke restaurants en het ziet er mooi uit. We zijn door de oude antiek wijk rond gelopen. Een wijk met huizen van ongeveer 300 jaar oud en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo’n oude en pittorske wijk in Amerika heb gezien. St. Augustine is het officieel het oudste dorpje maar Charleston ziet er echt oud uit.  Allemaal stenen huizen met koetshuizen. In plaats van de koets hebben mensen nu electrische golfkarretjes. Op zich heel milieu vriendelijk die electronische wagentjes.

Donderdag de rit naar Myrtle Beach. We zijn bang dat vele campgrounds in het weekend volgeboekt zijn maar we hebben gelukkig een plek gevonden. En wat voor een plek!! The Ocean Lakes campground. Voor het inchecken hebben ze zes rijstroken vrijgemaakt en moet je achter elkaar parkeren. Wij waren de enigen op dat moment maar er had een sirene af moeten gaan! Bij de receptie is een wirwar van paaltjes met tape ertussen maar we zijn nog steeds de enigen en geen bel gaat af. Na de betaling, het hoogste bedrag ooit, 75,- dollar voor 1 nacht mogen we door het hek met 3 security personen. Check check alle papieren ok? Ja, we mogen erdoor en belanden in een soort camping Disney World! Niet te geloven. Iedereen heeft zijn eigen golf cart mee. achterop de pick up auto. We hebben deze trend hier-en-daar al gezien maar hier lijkt het wel een must. Golf carts met verhoogde assen en terrein banden, lichten onder de cart alsof je zweeft in het donker, roze zebra bekleding, bijpassende handdoeken en voor bejaarde mannen carts met vlammen en tijger prints etc. Iedereen cruist en we moeten uitkijken dat we niet van onze fietsen afgereden worden. De camping heeft 900 kampeerplekken en 3000 vakantie huisjes! dus ongeveer 3500 golf carts. Het is een volledig dorp. Wij hebben met onze 24 ft caravan ( 7.20 mtr.incl. het stuk naar de trekhaak) de kleinste caravan voor zover ik kan zien. De meesten zijn minimaal 11-14 mtr met slide-outs aan beide kanten. Dat betekent dat de caravan ook nog eens zo breed wordt. Vrijwel iedereen zit op het strand of binnen in de airco. Mensen die langs onze caravan rijden met hun golfwagentjes kijken steeds om en zodra ik denk nu schieten ze in de lach zeggen ze heel aardig: “nice caravan...” hum...Je kunt hier ook je caravan stallen en op een veld laten zetten. Tractors rijden af en aan om caravans neer te zetten en weg te trekken. Wat een wereld!

Vanmorgen zijn Peter en ik vroeg uit bed gegaan en hebben we een wandeling over het strand gemaakt. Toch besloten om vroeg te vertrekken ipv nog een nacht te blijven. We vinden dit iets te groot allemaal. Er staat geen wind en waarschijnlijk wordt het bloedheet. Het is al 33 graden als we vertrekken om 10 uur. Richting het noorden daalt de temperatuur en bij aankomst in Swansboro is het 26 graden. Dat is fijn na dagenlang boven de 30 graden dag en nacht. Vooral het koken is dan erg zweterig. Bij Jacksonville zijn we langs de grootste Navy basis van America gereden. Gigantisch het is ongeveer even groot als heel Amsterdam! We rijden nu op de Crystal Coast. Dit is een stuk land met de oceaan aan de ene kant en een meer aan de andere kant. Je rijdt op een smal strookje land dat overgaat in ‘the Outer Banks’ van North Carolina. De komende week moeten we verschillende stukken met de boot afleggen. Ik ben zo blij dat we vertrokken zijn vanmorgen want het is hier veel rustiger en mooier. We staan achter een soort duin aan het strand en ik hoor nu de oceaan, heerlijk.




Onderweg hebben we ook nog wat interessante restaurants gezien. Eigenlijk wilden we daar gaan eten. Peter wilde naar ‘Dirty Dicks Grill’, Tjibbe zag de ‘Foodruckers’ en Siebe leek het leuk om bij ‘John Rucker’ te gaan eten. Gelukkig had ik gewoon eten in huis. Voor mij geen verrassingen. 

Na het eten hebben we gekart. Met Peter even overlegd dat wij expres niet ons best doen.... Hoezo expres? ...Volgens mij heeft Siebe nog nooit in zo’n karretje gezeten. Daar gingen ze met die 2 blonde koppies net boven de hoofdsteun uit, ieder in zijn eigen kart. Geen helm op? Als een raket! Peter hield ze nog bij maar ik was meteen lost. Als een dolle trapte ik op het gas pendaal, buitenkant indraaien en dan scherp door de bocht, niet remmen in de bocht, beetje tegen hangen, ogen half gesloten... het onderste uit de kan. Ook al deed ik nog zo mijn best ik werd gewoon 2 keer ingehaald door Tjibbe en Siebe in 6 minuten. Met een grote glimlach en wapperende manen kwamen ze voorbij gescheurd, no mercy voor mama. Getverdemme. Ja mam ik doe gewoon wat ik met Mario carts (nintendo) ook altijd doe. Peter had het ook nog even moeilijk met Siebe want die liet hem absoluut niet voorbij gaan de laatste rondes!

We blijven hier nog even. Het strand is erg mooi en we staan perfect. Ik ga morgen zeker niet karten. Ik ga eerst stiekum oefenen. 

Geen opmerkingen: